Pieniä tarinoita arjesta, maustettu käsitöillä, hörhöilyllä, onnella ja joskus ajatuksillakin.

sunnuntai 31. elokuuta 2008

Hiukan hyötyompelua

Yritin piristää ankeaa viikonloppua ompelemalla. Se mitä ensin tein jäi kesken, kun siitä tuli hölmö. Jotain kivaa ja jotain hyödyllistä sain kuitenkin tänäänkin aikaiseksi. Korjasin yhden kitarasankarin housut, mikä oli piristävää. Hän kun oli tässä paikalla itsekin ja kertoili hurjia tarinoita elämästään samalla kun housuja surauttelin kuosiin. Arvostan todella paljon huiken- televaisen nuoren miehen asennoitumista vaatehuoltoon. Hän tuo vaatteitaan kor- jattavaksi silloin kun ne ovat vielä korjattavissa. Kun vaatteet korjataan ajoissa, ne pysyvät siisteinä ja käyttökelpoisina, eivätkä huuda vastaantulijoille, että meidät on korjattu ja parsittu kasaan. Ai niin, ilman minua hänellä ei kuulemma pysyisi housut jalassa. Olen kyllä kuullut juttuja että ei minun mahtini taida kuitenkaan olla ihan tarpeeksi voimakas.

Itselleni tein kestointiimihygieniatarvikeille :) kuljetuspussin joka näkyy yllä olevassa kuvassa. Tummempi puoli on tavallista puuvillakangasta ja siellä kuljetan puhtaita kestoja. Turkoosi puoli taas on kosteussulkua ja sen sisään pujotan likaiset kestot. Koristeet olen virkannut jo joskus vuonna miekka ja kirves, ne ovat vain olleet kaapissa odottamassa sopivaa kohdetta. Vaaleansininen on collegeneulosta ja vaaleat koukerot olen tikannut kankaaseen ihan ompelukoneen suoralla tikillä.

3 kommenttia:

Pikku pikku kirjoitti...

Juu siis miehän lisäsin sut heti suosikeihin, joten tuun aina ko päivityksiä ilmenee!

Kivan pussukan oot surautellu, mullei tuo ompelu oikeen luonnistu ku ei kärsivällisyys taho riittää, mutta ehkä vielä jonain päivänä..

Ouppa kirjoitti...

Jee, oon jonkun suosikeissa, vähänkö hienoo! Kiitos relli, pelastit mun päivän.

Minä taas nimenomaan siksi ompelen, kun ei meinaa kärsivällisyys riittää neulomiseen ja virkkaamiseen ja muihin, kun ne edityy niin hitaasti. Johtuen tietty siitä että oon niin hidas ite. :D

Tiivi kirjoitti...

Voi rähmäke! Menit sitten ompelemaan tuollaisen... Olis juu tarvetta täälläkin, mutta on jotenkin "unohtanut". Kiitos muistutuksesta, ehkä seuraavaksi yritän surautella jotakin vastaavaa kasaan!