Pieniä tarinoita arjesta, maustettu käsitöillä, hörhöilyllä, onnella ja joskus ajatuksillakin.

keskiviikko 28. lokakuuta 2009

Voihan öhkö möhkö

Tänään olen tehnyt gradua, hyvin verkkaisesti ja aina välillä kaikkea muuta myös säätäen. Sain kuitenkin ihan hyvin hommaa eteenpäin ja nyt minulla on kohtuullisen selkeä käsitys siitä mitä olen tekemässä ja gradu-tiedosto näyttääkin aika hyvälle. Olen mielestäni ähkinyt homman parissa ihan kamalan kauan ja lukenut toooosi paljon jne. Olen siis iloinen kun homma tuntuu jo olevan voiton puolella. Tutkimusmenetelmäosuutta pitää hiukan vielä viilata ja teoriaosaan tehdä vähän pientä täydennystä, sitten ei olekaan kuin aineiston analysointi (kunhan se valmistuu) ja tutkimustulosten kirjoitaminen, sit ne perus pohdinnat ja johdannot lopuks ja työ on kasassa.

Mutta sitten tulee se epävarmuutta ja ahdistusta aiheuttava iso mutta. Sivumäärä on tällä hetkellä 53 ilman lähteitä ja liitteitä. Jotenkin tuntuu että tekstiä on tosi vähän. :( Täytyy kyllä myöntää että en mä ihan tarkaan tiedä mikä se suotava sivumäärä on, mutta olen koko ajan ajatellu ettäainakin 80, mielummin 100. Enkä kyllä usko että tuohon vielä 30 sivua tulis kirjotettua. Tietty liitteitä tulee aika tosi paljon ja lähteitäkin on neljä sivua, mutta silti...

3 kommenttia:

Karoliinanen kirjoitti...

Voimia gradupuristukseen. Kokemuksen kautta voin sanoa, että pohdinta ja aineistonanalysointi ym. kyllä kasvattaa tuon suloisuuden sivumäärää hurjaa vauhtia :) Olet ajatuksissa!

Anonyymi kirjoitti...

ei se määrä vaan se laatu! uskon että sun kirjoitukset on loppuun asti pohdittua ja laadukasta tekstiä, ilman toistoa ja turhaa pälpätystä.luota vain itseesi niin hyvä tulee. hienoa että olet jaksanut olla ahkera näin kolkkona syyspäivänäkin.

Ouppa kirjoitti...

Kiitos kannustavista kommenteista. Luottoa alkaa taas löytymään. Itse asiassa on ollut tosi paljon helpompaa hengittää keskiviikon jälkeen kun tajusin että työ on jo aika pitkällä.