Pieniä tarinoita arjesta, maustettu käsitöillä, hörhöilyllä, onnella ja joskus ajatuksillakin.

perjantai 6. kesäkuuta 2008

Ihana kirjasto

Aikani kuluu tätä nykyä siis gradun parissa. Kasvatustieteen maisterin opinnot ovat siinä vaiheessa, että jäljellä on enää gradu ja kolme siihen liittyvää kurssia. Kurssit on muuten käyty, mutta varsinainen suoritus, joka on osa gradua, on tekemättä. Täällä minä siis istuskelen koneen ääressä päivät ja yritän edistää tuota isoa geetä. Ja kylläpä on ilahduttavaa että Suomessa on vielä jäljellä ilmainen kirjastopalvelu. Olen todella positiivisesti yllättynyt miten paljon olen onnistunut saamaan graduun tarvitsemiani kirjoja lainaan ihan Kouvolan ja lähialueen kirjastoista sekä seutulainakokeilun kautta yhteistyökirjastoista. Lisäksi tuossa muutaman korttelin päässä on pieni aluekirjasto, johon voin tilata toimitettavaksi varaamani teokset. Kaiken kukkuraksi pääkirjastolla voi tulostaa pientä korvausta vastaan. Joten olen siirtänyt oman tulostimen pois käytöstä, koska mustekasetti ehtii aina kuivua ennen kuin saan sen loppuun ja kuivamista estääkseni joudun tulostamaan turhia papereita. Joten on paljon tehokkaampaa ja ympäristöystävällisempää käydä tulostamassa kirjastolla ja maksaa tulosteiden kappalemääristä. Ja minä hupsu vielä nautin pyöräilemisestä kaupunkiin tulostamaan.

Kuvassa gradukirjahyllyn pääty ja alkupää komeasta rivistä kirjaston kirjoja.

Ei kommentteja: