Pieniä tarinoita arjesta, maustettu käsitöillä, hörhöilyllä, onnella ja joskus ajatuksillakin.

sunnuntai 9. marraskuuta 2008

Minivaatteita

Olen varmaan aika normaali siinä suhteessa, että olen aloittanut ompelu-urani Barbien vaatteilla. (No tehtailin minä bikineitäkin, mutta se on jo toinen tarina...) Olen aina tykännyt Barbien vaatettamisesta ja tykkäsin minä niillä leikkiäkin. 

Viime Joulun aikaan harmittelin, kun tilkkulaatikossa oli paljon hyvää Barbienvaatemateriaalia, mutta ei yhtään Barbieilla leikkivää lasta lähipiirissä. Nyt tilanne on vuosien hiljaiselon jälkeen parempi ja ystäväpiiristä löytyi useampi lapsi, jotka leikkivät Barbieilla. Joten minä olen taas onnekseni avannut ateljeeni ja päässyt surauttelemaan näitä ihania vaatteita. Joulupukkia siis avustelen näillä hommilla. Eli tulevissa postauksissa tulee nyt sitten vilahtelemaan Barbie jos toinenkin, päällään surauttelemiani luomuksia. Muotinäytöksen kuitenkin aloittaa Barbien uskollinen poikaystävä Ken, joka sai vihreäsävyisen pusakan ja housut tänä aamuna. 

Teen näitä luomuksia siis sillä periaatteella että hyödynnän ainoastaan varastosta löytyviä materiaaleja, vain tarranauhat ja nepparit ovat uusia. Homma on aika rentouttavaa, kun saa näprätä pienen pientä, eikä lopputuloksen kuitenkaan tarvitse olla ihan millin päälle. Tai ainakaan minun leikkejäni ei koskaan häirinnyt vinot tai vähän vinkurat tikkaukset.

2 kommenttia:

Romulus kirjoitti...

Mä oon kans ommellut tukuttain barbivaatteita joskus :). Vielä paljon senkin jälkeen kun en enää itse leikkinyt niillä, muuten vaan kun oli niin kivaa.

Ouppa kirjoitti...

Kiitos romulus paljastuksesta. :) Eli epäilykseni osui oikeaan, en ole ihan ainut joka hommasta tykkää. valmistuvatkin niin sukkelaan.